Dodawanie kontrahenta do Mercatum B2B
1. Wypełnij adres mailowy, który jest jednocześnie loginem do systemu Mercatum B2B. Mail musi być unikatowy w całym systemie Mercatum B2B.
![Kontrahent firma](images/instrukcje/nexoklientbba.png)
2. Przypisz kontrahentowi cechę: b2b (cecha została ustalona w Mercatum Integrator, sekcja "Tylko z cechą").
![Cecha](images/instrukcje/nexoklientbbb.png)
3. Synchronizuj klientów w Integratorze.
![Cecha](images/instrukcje/integrator/synchronizacja_customers.png)
4. Na podany adres mailowy zostanie wysłany automatycznie mail aktywacyjny z loginem i hasłem, oraz wszystkie późniejsze powiadomienia mailowe o statusie zamówień.
5. Każda zmiana w kartotece kontrahenta (np.: poziomu cen, rabatu, opiekuna-handlowca), wymaga ponownej synchronizacji klientów.
Usuwanie kontrahenta z Mercatum B2B
1. Usuń cechę b2b w Subiekcie nexo: Klienci - Popraw - Cechy.
![Usuniecie cechy kontrahenta](images/instrukcje/nexoklientniebb.png)
2. Następnym krokiem jest synchronizacja klientów.
![Synchronizacja klientow usuwanie](images/instrukcje/integrator/synchronizacja_customers.png)
3. Ponowne przypisanie cechy b2b kontrahentowi, skutkuje dodaniem zupełnie nowego użytkownika do Mercatum B2B, z nowym hasłem i nową historią zamówień / rozliczeń.
Blokowanie konta kontrahentowi
1. Czynności może dokonać np. handlowiec danego kontrahenta.
2. Jeśli blokady dokonuje handlowiec, powinien on zalogować się na swoje konto, przejść do sekcji "Klienci", a następnie kliknąć "Zablokuj" przy właściwym kontrahencie.
![Zablokuj klienta](images/instrukcje/zablokuj_klienta.png)
![Zablokuj klienta2](images/instrukcje/zablokuj_klienta2.png)
3. Podaj przyczynę blokady. Klient będzie informowany o niej stosownym komunikatem.
![Blokada wpisz komunikat](images/instrukcje/blokada_wpisz_komunikat.png)
4. Podczas próby logowania, użytkownik ujrzy stosowny komunukat.
![Komunikat blokady](images/instrukcje/komunikat_blokady.png)
Resetowanie hasła dostępu do systemu
Istnieją trzy sposoby resetowania hasła:
1. Dla kontrahenta: na ekranie logowania do Mercatum B2B, kliknij opcję "Przypomnij hasło". Na podany adres e-mail, który jednoczenie jest loginem do systemu - przysłane zostanie nowe hasło.
![Przypomnienie hasla](images/instrukcje/przypomnienie_hasla.png)
![Przypomnienie hasla2](images/instrukcje/przypomnienie_hasla2.png)
2. Dla handlowca: zaloguj się jako handlowiec. Przejdź do sekcji "Klienci" i kliknij "Zmień hasło" przy wymaganym użytkowniku. Następnie można wpisać hasło, które zostanie wysłane do użytkownika na jego adres e-mail.
![Handlowiec - zmiana hasla](images/instrukcje/handlowiec_zmiana_hasla.png)
3. Dla administratora: aby zresetować hasło, należy zalogować się do Panelu Administracyjnego, a następnie wybrac "Sprzedaż - Klienci". Przy konkretnym kontrahencie, należy kliknąć "Zresetuj hasło". Na podany adres mailowy, który jest jednocześnie loginem do systemu, zostanie wysłane nowe hasło.
![Administrator - zmiana hasla](images/instrukcje/administrator_zmiana_hasla.png)